OODBMS: (Object-Oriented DataBase Management System) - sistem de gestiune a bazelor de date orientate obiect. Conceptul are la baza unificarea intr-un singur ansamblu coerent a trei tehnici: cea a bazelor de date actuale, cu realizarile lor in materie de metode de chestionare; cea a limbajelor de programare orientate pe obiecte; cea a interfetelor om-masina orientate pe obiecte. Aceste trei tehnici erau considerate pana acum divergente. OODBMS incearca sa le integreze pe toate acestea, aducand facilitati importante precum conceptul de "mostenire" a proprietatilor unei clase la subclase de obiecte, includerea documentelor sau schemelor printre informatiile obisnuite din baza de date etc.
Enciclopedia universala: Definitii din categoria articole cu litera O
OOP: (Object-Oriented Programming) - programare orientata obiect. Paradigma de programare in care un program este privit ca o colectie de obiecte discrete ce sunt de sine statatoare, colectii de structuri de date si rutine care interactioneaza cu alte obiecte. O clasa defineste structura de date si rutinele unui obiect; un obiect este o instanta a clasei ce poate fi folosita ca o variabila in program. in unele limbaje orientate obiect, obiectele raspund la mesaje, ceea ce constituie mijlocul principal de comunicatie. Alte limbaje orientate obiect folosesc procedurile de apel traditionale.
Enciclopedia universala: Definitii din categoria articole cu litera O
OOPL: (Object-Oriented Programming Language) - limbaj de programare orientat obiect. Limbaj neprocedural bazat pe elemente de program concepute ca obiecte ce isi pot transmite mesaje unul altuia. Programarea OO asigura o independenta aproape totala a modulelor obiecte, facand posibila folosirea acestora si in alte programe.
Enciclopedia universala: Definitii din categoria articole cu litera O
OOPS: (Object-Oriented Programming System) - sistem de programare orientata obiect.
Enciclopedia universala: Definitii din categoria articole cu litera O